Buddha And Angulimala Story In Sinhala

 ගෞතම බුදුරජාණන් වහන්සේට බොහෝ ගෝලයන් සිටියත්, ඔවුන්ගෙන් එක් කෙනෙක් වඩාත්ම වෙනස්, ඔහු කොල්ලකරුවෙකි. මිනිස්සු ඔහුව හැඳින්වූයේ ඇන්ගුලිමල් යනුවෙනි. වරක් ගෞතම බුදුරජාණන් වහන්සේ වෛශාලි නගරය හරහා ගමන් කරමින් සිටියහ. සමහර අය ඒවා නතර කළා. වෛශලීට පිටින් වනාන්තරයේ ඇන්ගුලිමල් නම් කොල්ලකරුවෙකු ජීවත් වන බව මිනිස්සු බුදුන්ට පැවසූහ. ඔහු මිනිසුන්ව කොල්ලකයි, මරා දමයි, පසුව ඔවුන්ගේ ඇඟිලි කපා දමයි. එවැනි භයානක පුද්ගලයෙකු ඉදිරිපිටට යනවා වෙනුවට ඔබ අද රාත්‍රියේ මෙහි නැවතී සිටිය යුතුය.


ගෞතම බුදුන් පැවසුවේ, මම සංචාරය කිරීමට තීරණය කළ පසු, මම ආපසු හැරී බලන්නේ නැත. මට යන්නට තියනෙවා. ඔහු ඔවුන් සමඟ ආරක්ෂාව සඳහා පැමිණෙන බව පවසමින් මිනිසුන් ඔහුව නැවැත්වීමට දැඩි උත්සාහයක් ගත් නමුත් බුදුන් වහන්සේ තනි විය. ගෞතම් බුදුන් පමණක් වනාන්තර මාර්ගයෙන් වෙනත් නගරයකට පිටත් විය. මාර්ගය වනාන්තරයෙන් thick න වූ අතර එය අඳුරු වෙමින් පැවතුනි. එවිට ඇන්ගුලිමාල් පැමිණ ඔවුන් ඉදිරිපිට සිටියේය. ගෞතම බුදුරජාණන් වහන්සේ බියට පත් නොවී, සන්සුන් වී ඔහු දෙස බලා සිටියහ.

මංකොල්ලකාරයා කිව්වා ඔයා කවුද කියලා? බුදුරජාණන් වහන්සේ තමා හඳුන්වා දුන් සේක. මංකොල්ලකාරයා බුදුන් වහන්සේට කීවේ “මම ඔබව මරා ඔබේ ඇඟිලිවලින් මුද්දක් සාදන්නෙමි” යනුවෙනි. බුදුරජාණන් වහන්සේ කිසිවක් නොකියා සිනාසෙමින් සිටියහ. ඇඟිලි තුඩු ටිකක් අපහසුතාවයට පත් විය. ඔහු කෝපයෙන් කීවේ, ඔබේ මරණය ඔබ ඉදිරියෙහිය, ඔබ සතුව ඇති ඕනෑම දෙයක් මට දෙන්න. නැතිනම් මම ඔබව මරනවා.

බුදුරජාණන් වහන්සේ සන්සුන්ව පිළිතුරු දෙමින්, "සහෝදරයා, මට කිසිවක් නැත, මම යාචකයෙක්, මම මිනිසුන්ගෙන් අයදිනවා." ඇන්ගුලිමාර් නැවතත් කෝපයෙන් කතා කළේය, ඔබට දීමට කිසිවක් නොමැති නම්, මැරීමට සූදානම් වන්න. මම ඔබව මරලා ඔබේ බෙල්ල වටා මුද්දක් සාදන්නෙමි. ගෞතම බුදුරජාණන් වහන්සේ ඔහු දෙස බලා සිනාසෙමින් සිටියේය. ඔහු බුදුරජාණන් වහන්සේගෙන් ඇසුවේ, ඔබ මරණයට බිය නැත.

බුදුරජාණන් වහන්සේ, සහෝදරයා, මම ඔබට බිය විය යුත්තේ ඇයි, ඔබත් මා වැනි මිනිසෙකි. එක් මිනිසෙක් තවත් කෙනෙකුට බිය විය යුත්තේ ඇයි? මම මරණයට බිය නොවෙමි. ඔබට මාව මරා සතුටින් සිටීමට අවශ්‍ය නම් පැකිලීමකින් තොරව මාව මරන්න. යමෙකුගේ සතුටට හේතුව මගේ මරණයට වඩා මට වඩා විශාල විය හැකි දේ. පැකිලීමකින් තොරව මාව මරන්න.


කඩුව ඇන්ගුලිමාල්ගේ අතින් වැටුණා. එවැනි පුද්ගලයෙකු මරණයට පෙර එතරම් පහසුවෙන් සිටගෙන සිටිනු ඔහු දැක නැත. ඔහුගේ සියලු භීෂණය බුදුන්ගේ පෞරුෂයට පෙර පරාජය විය. ඔහු බුදුන්ගේ දෙපා අල්ලා ගත්තේය. බුදුරජාණන් වහන්සේ ඔහුව වැලඳගෙන ඔහුව බේරාගෙන ඔහුගේ ශ්‍රාවකයා බවට පත් කළා.


කතාවේ තේරුම

පුද්ගලයෙකු කෙතරම් නරක වුවත්, ඔබ ඔබේ යහපත්කම අත් නොහරින්නේ නම්, කිසිවෙකුට ඔබට රිදවිය නොහැක. සෑම නපුරු ක්‍රියාවක්ම සත්‍යය හා ආගම ඉදිරියේ වැඳ වැටිය යුතුය. දුෂ්කරතා හා ගැටළු වලට මුහුණ දීමට බිය වීම නිෂ් less ල ය. සන්සුන් මනසකින් එයට මුහුණ දෙන්න.

No comments:

Post a Comment